Fogadom, hogy…

Vajon miért érezzük feltétlenül szükségesnek az újévi fogadalmak megtételét? És vajon az esetek nagyobb százalékában miért nem vagyunk képesek hosszú távon is betartani azokat? És hogyan sikerülhet mégis?  A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk.

Egy, az újévi fogadalom témakörében végzett felmérés azt mutatta ki, hogy az emberek 88 százaléka nem képes betartani, amire az év első napján esküt tett. A pszichológusok szerint az újévi fogadalom tradíciója mellett az évkezdés már önmagában arra készteti az embereket, hogy egyfajta újrakezdésként vagy épp ellenkezőleg, a múlt lezárásaként valamilyen új célt tűzzenek ki maguk elé.  Az alábbi tippjeink abban segítenek, hogy ebben az évben sikeresen teljesíthessük fogadalmainkat.

A kevesebb gyakran több

Szilveszterkor tegyünk csak egy fogadalmat, de azt az egyet tartsuk is be! Sokkal könnyebb lesz, mintha fél tucat – önmagunk állította – elvárásnak kellene megfelelnünk.

Legyünk türelmesek!

Bármit is fogadunk meg, adjuk magunknak rá elegendő időt! Ha például az életmódváltást határozzuk el, legyünk tisztában azzal, hogy ez nem egy fogyókúra lesz, hanem egy tudatos, lassú folyamat az egészség felé, amely megköveteli bizonyos szokásaink átalakítását. A tempó teljesen egyéni, nem feltétlenül számokban és határidőkben mérhető, a változás jönni fog magától, ha következetesek vagyunk.

Nem másoknak, hanem magunknak akarjunk megfelelni!

Ne trendeknek és normáknak akarjunk megfelelni! Csak akkor leszünk hosszú távon sikeresek, ha saját magunkhoz mérten tudunk megváltozni, és azért, mert ez a belső igényünk, mert úgy gondoljuk, hogy ettől sokkal jobban fogjuk magunkat érezni.  

Trenírozzuk elménket!

Nagyban növeli a fogadalmak megvalósításának esélyét, ha a kitűzött célhoz vezető cselekvéssort megtanítjuk az agyunknak. Ha például ezentúl egészségesebben akarunk táplálkozni, agyunkat arra kell edzeni, hogy amikor nassolni szeretnénk, inkább csináljunk helyette valami mást (pl. együnk egy almát). Ez a fajta pótcselekvés segíti az elménket abban, hogy kialakítson egy olyan reflexet, amely egy idő után automatikussá válik. A mozgássor tehát megmarad, de rövid idő után már az új cél eléréséhez társítjuk azt.

Kisebb lépésekben teljesítsük a célt!

„A” pontból (a jelenből) eljutni „B” pontba (a fogadalom beteljesülésének napjáig) sokféleképpen lehet. Ha túlságosan nagy változást, változtatást követel meg tőlünk az ígéret, akkor érdemes kisebb, belátható szakaszokra bontani a megvalósítást. Célkitűzésünket osszuk fel heti szakaszokra, hasonlóan ahhoz, mint amikor a turistaúton csak a legközelebbi táblát nézzük, s nem azt, hogy a végcél még 12 km-re van. Időnként persze nézzünk fel a hegycsúcsra, de első lépésként jussunk el a legközebbi kanyarig! 

Ünnepeljük meg a részsikereket!

Szintén hatásos segítség, ha a változás egy-egy állomását megünnepeljük, és a részeredmények teljesítésekor megajándékozzuk magunkat valamivel, például egy új ruhával vagy egy hosszú hétvégével.

Képzeljük el a végeredményt!

Kitűnő stratégia, ha minden nap szánunk magunkra és a víziónkra egy kis időt. Ez lehet egy rövid relaxálás vagy meditáció a nap elején vagy a végén, amely során elképzeljük magunkat abban az állapotban, amelyet el szeretnénk érni. 

Vonjuk be a környezetünket!

A család, a barátok és a közvetlen munkahelyi kollégák bevonása lelkileg támogathat bennünket a fogadalmunk betartásában. Ráadásul, ha megosztjuk velük, mire készülünk, akár még hasonló célokért küzdő társat is találhatunk, akivel nap mint nap motiválni és bíztatni tudjuk egymást.

Ez és a fenti pontok betartása segítséget fog nyújtani számunkra abban, hogy az emberek azon 12 százalékába tartozzunk, akik meg tudták valósítani az újévi fogadalmukat.

A Flectorin tapasz vény nélkül kapható gyógyszer.

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!