Ülőmunkát végzőknek különösen ajánlott figyelmet fordítani arra, hogy az egész napos igénybevételt kompenzálják, amelynek a hideg hónapokban az egyik leghatékonyabb helyszíne az edzőterem. Itt ugyanis számos olyan mozgáslehetőség közül választhatunk, amelyek egyrészt karbantartják elhasználódott testrészeinket és izmainkat, másrészt pedig segítik levezetni a napközben felgyülemlett feszültséget. 

Az egész napos ülőmunka és a mindennapi stressz hatásait kiválóan ellensúlyozhatjuk néhány egyszerű otthoni tornagyakorlattal, amelyek hatásosan segítenek a gerincünket, valamint hát-és egyéb izmainkat karbantartani.

Az ülőmunkát végzők többsége gyakran szenved derék-, nyak- vagy hátfájástól és különböző mozgásszervi problémáktól. Szerencsére ezen könnyen javíthatunk, méghozzá a megfelelő ülés technikájának elsajátításával. Hogy hogyan, arra az alábbiakban válaszolunk.

A legtöbben egész nap meggörnyedve, aszimmetrikus testhelyzetben ülünk, miközben hátizmaink nincsenek mozgásban, így a gerincünk jelentős terhelésnek van kitéve. Mindez idővel mozgásszervi problémákat okoz, emellett súlyfelesleghez, magas vérnyomáshoz és további betegségekhez vezethet. Ezeket a káros hatásokat azonban kiválóan ellensúlyozhatjuk az alábbi mozgásformákkal, amelyek javítják tartásunkat, erősítik törzsizmainkat, karban tartják testsúlyunkat és ezzel együtt vérnyomásunkat.

Hiába határozzuk el, hogy ezentúl egészségesebben élünk, munka közben és után sokkal jobban odafigyelünk magunkra, akár gyökeresen életmódot is változtatunk, a mindennapi stressz gyakran és gyorsan keresztül húzhatja terveinket, és a nagy elhatározások után már akár rövid idővel is úgy érezzük, hogy összecsapnak a hullámok a fejünk felett. 

A mozgás különösen nagy jelentőségű azok esetében, akik napi nyolc vagy több órában ülőmunkát végeznek. Fontos lenne, hogy a napjaikat az íróasztal mögött töltők rendszeresen mozogjanak, de ha ez munkaidőn kívül nem megoldható, akkor sincs veszve semmi. Némi találékonysággal és persze akaraterővel ugyanis még egy zsúfolt munkanapba is be lehet iktatni némi sportot. Hogy hogyan, az kiderül az alábbiakból.

A napi több órás ülőmunka rendkívül káros szervezetünkre: az eközben rögzült rossz tartás fájdalmas mozgásszervi problémákat okoz, míg a mozgásszegény életmód az elhízás és az abból eredő betegségek melegágya lehet. Pedig az irodában is van rá lehetőségünk, hogy karban tartsuk magunkat. Hogy hogyan, abban az alábbi gyógytornász és fittnesztippek segítenek.

Ismert tény, hogy azok, akik ülőmunkát végeznek, gyakran panaszkodnak hát- és derékfájdalomra, izmaik gyengeségére, elhízásra, stresszre, ráadásul nagyobb az esélyük a szív- és érrendszeri betegségek kialakulására is. Az alábbiakban az irodai munkából eredő leggyakoribb problémákat és megoldásukat mutatjuk be.

Flectorin

Próbálja ki az új Flectorin tapaszt, amely egyedülálló kettős kombinációjának (a diklofenak hatóanyagnak és a heparin segédanyagnak) köszönhetően kiemelkedően hatásosan csillapítja a fájdalmat, gyulladáscsökkentő hatású, és csökkenti a duzzanatot (ödémát).
A vény nélkül kapható tapaszok közül egyedül a Flectorin rendelkezik 24 órás hatással, ezért elég naponta egyszer felhelyezni!
A Flectorin tapasz az ízületek, ínak és ínszalagok akut, kisebb fájdalommal járó panaszainak helyi tüneti kezelésére alkalmazható 16 éves kortól.

Flectorin
24h
  • Kiemelkedő fájdalomcsillapítás
  • Látványos duzzanat csökkentés
  • Az egyetlen 24 órás hatású vény nélkül kapható tapasz
Flectorin

A Flectorin tapasz vény nélkül kapható gyógyszer.

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!